Kemker ICT Groep zorgt voor de juiste begeleiding en integratie van alle processen, wat betekent tot en met het proces van de eindgebruiker die wellicht minder technisch is onderlegd, maar wel dagelijks gebruik maakt van workflows en systemen.
Door de intensieve samenwerking van Kemker ICT Groep met APIcenter is er nu nóg meer mogelijk met betrekking tot het optimaliseren van bedrijfsprocessen en -resultaat.
Voordelen implementatie Apicenter via Kemker ICT Groep zijn onder andere:
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om bepaalde IT zaken uit te besteden aan gespecialiseerde bedrijven. Er zijn vele voordelen verbonden aan het werken met dit soort externe IT bedrijven. De focus kan namelijk voor de mensen binnen het bedrijf blijven bij de kern van de operatie, terwijl backoffice- en IT processen op de best mogelijke manier worden uitgevoerd door een externe partij. Kemker ICT Groep is een bedrijf in deze categorie en heeft jarenlange ervaring in dit vakgebied en een grote portfolio aan klanten in tal van verschillende sectoren.
Er zijn natuurlijk altijd bepaalde basisonderdelen waarbij een bedrijf als Kemker ICT Groep kan assisteren, zoals het aanleggen van een bedrijfsnetwerk en ervoor zorgen dat alle servers goed toegankelijk zijn en vooral alle data veilig wordt opgeslagen. Vooral in een tijd waarin het werken vanaf flexibele locaties populairder is dan ooit, worden dit soort zaken steeds belangrijker. Data behoort in veel gevallen tot een van de meest waardevolle bezittingen van een bedrijf en cybercriminelen worden steeds gehaaider. Een professionele aanpak door experts op het gebied van ICT en data is dan ook cruciaal anno nu.
Voor bedrijven die veel werken met data, is de term API niet onbekend. API staat voor Application Programming Interface. Een API is een applicatie of een verzameling van applicaties die helpen bij het koppelen van data of het communiceren tussen verschillende datapoints. Datapoints in deze context hebben betrekking op verschillende plekken waar de data is opgeslagen in bijvoorbeeld digitale bibliotheken. Door gebruik te maken van API’s is het mogelijk om bepaalde processen te versnellen en te automatiseren. Het gebruik van API’s is een vrij complexe aangelegenheid.
Kemker ICT Groep is zeer verheugd met het partnerschap met APIcenter, een doorgewinterde specialist op het gebied van het bouwen en faciliteren van tal van verschillende API integraties, gemaakt op maat voor verschillende bedrijven in diverse sectoren. Het belangrijkste dat een API kan doen, is het verbinden van applicaties en datapoints, zodat de gehele organisatie de mogelijkheid heeft om gebruik te maken van de data en deze zo optimaal mogelijk gebruikt kan worden. APIcenter in samenwerking met Kemker ICT Groep zorgt ervoor dat dit op een manier gebeurt, waarbij de gebruiker op een makkelijke manier toegang heeft tot de data en waarbij het bedrijfsresultaat voorop staat.
APIcenter zorgt ervoor dat bedrijven sneller resultaat kunnen leveren zonder hierbij in te leveren op de kwaliteit en waarbij ook de veiligheid en opslag van de data blijft gewaarborgd. Geautomatiseerde processen en workflows, alsook een stabiel systeem met de juiste alerts in plaats zijn hierbij gegarandeerd. Het APIcenter wordt op een dusdanige manier gebouwd dat deze flexibel is en er ruimte is voor toekomstige groei en extra integraties met nieuwe systemen en datasets.
Een van de belangrijkste onderdelen voor veel bedrijven, is het behouden van waardevolle en loyale klanten. Voor deze zogenaamde retentie van klanten zijn er diverse systemen die hierbij kunnen helpen. Deze systemen worden ook wel CRM systemen genoemd (Customer Retention Management). Dit soort systemen helpen bij het segmenteren van- en het communiceren met klanten. Als vanzelfsprekend is de data die bij deze klanten hoort bepalend voor het soort communicatie, de timing en tot welk segment de klant behoort. Door gebruik te maken van APIcenter, is het mogelijk om een CRM systeem te integreren met bijvoorbeeld marktplaatsen en webshops, maar ook kassa- of point of sales systemen.
Door de jarenlange ervaring heeft APIcenter al een integratie voor tal van verschillende populaire CRM systemen. Indien het gebruikte CRM systeem nog niet in de lijst voor komt dan is het altijd mogelijk om te kijken naar het bouwen van een specifieke integratie voor het betreffende CRM systeem.
Naast een CRM systeem, maken veel ondernemingen ook gebruik van een ERP systeem. ERP is een afkorting die staat voor Enterprise Resource Planning. Een ERP systeem is voor veel bedrijven zeer belangrijk en speelt een cruciale rol met betrekking tot de snelheid van bepaalde processen en leveringen. Onderdelen die vallen binnen een ERP systeem, zijn onder andere het picken van orders, het plaatsen van bestellingen en opslaan van reserveringen, tot het track-en-trace systeem van bepaalde producten en leveringen. Als vanzelfsprekend wordt ook hierbij ontzettend veel data gebruikt dat van verschillende plekken moet komen en is het gebruik van APIcenter geen overbodige luxe, zodat ook het ERP systeem makkelijk blijft om te gebruiken.
Er zijn een aantal zaken waarbij Kemker ICT Groep kan assisteren door het partnerschap met APIcenter. Met betrekking tot authenticatie, is het natuurlijk zaak om deze voor de front-end gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken, door bijvoorbeeld Single Sign On te gebruiken. Het is mogelijk om via de APIcenter wizard je eigen authenticatie toe te voegen en de inlog gegevens voor de API in te voeren. Hierdoor hoef je dit niet steeds herhaaldelijk te doen wanneer je gebruik maakt van de betreffende API.
Nadat de authenticatie is ingesteld kun je in het APIcenter de zogenaamde workflows toevoegen en bepalen welke onderdelen je met elkaar wil laten communiceren. Dit kan bijvoorbeeld gaan om specifieke producten en voorraden. Het is altijd mogelijk om op een later tijdstip nog zaken toe te voegen of aan te passen indien nodig.
Op basis van de ingestelde workflows die zijn toegevoegd aan het APIcenter is het mogelijk om bepaalde instellingen aan te passen. Dit heeft bijvoorbeeld betrekking op instellingen die te maken hebben met de voorraden op specifieke locaties, waarbij deze aan elkaar gelinkt dienen te worden, zodat het voor de gebruiker zichtbaar is waar er precies nog voorraad van een product is.
Alle processen binnen het APIcenter worden gemapt. Dit is een visuele weergave in blueprint van alle processen en stromen van data die met elkaar communiceren wat het makkelijker maakt om bepaalde dingen op te sporen en het systeem aan te passen en te verbeteren.
Uiteraard kunnen sommige onderdelen van APIcenter behoorlijk complex klinken voor de leek en dit is precies waar Kemker ICT Groep instapt. Kemker ICT Groep zorgt voor de juiste begeleiding en integratie van alle processen, wat betekent tot en met het proces van de eindgebruiker die wellicht minder technisch is onderlegd, maar wel dagelijks gebruik maakt van de ERP- en CRM systemen. Door de intensieve samenwerking van Kemker ICT Groep met APIcenter is er nu nog meer mogelijk met betrekking tot het optimaliseren van bedrijfsprocessen en -resultaat.
© Kemker ICT Groep | Privacyverklaring | Cookieverklaring | Wijzig uw cookievoorkeuren | Algemene voorwaarden | Hulp op afstand | ICT vacatures